Informisanje mladih
Info centri
Info centri, kao lokacije na kojima bi se na sistematičan način vršilo informisanje mladih, treba da predstavljaju osnovnu informativnu infrastrukturu koja treba da kreira atraktivno mesto za posetioce, omladinu, na kome mogu da se susretnu, da dobiju sve potrebne informacije koje su relevantne za njih, koje prikupljaju i organizuju posebno obučeni stručnjaci i koje će samim tim biti proverene i pouzdane.
Međutim, saradnja sa svim akterima bitnim za informisanje mladih sporadična je i kratkotrajna. Iz tih razloga je potrebno razvijati i posebno obučene kadrovske uslove za omladinske info centre i omladinske info radnike, kako bi se podsticao kvalitet informacija, njihova sigurnost i dostupnost pravovremenih i proverenih informacija.
Pored obezbeđivanja dostupnosti informacija uključivanje omladinaca u rad info centara bi i za njih kreiralo jednu interaktivnu sredinu u okviru koje mogu da učestvuju i doprinose sopstvenoj zajednici.
Mediji
Zastupljenost mladih u medijima i zastupljenost tema koje se njih tiču, van nekog zabavnog okvira je izuzetno mala ako ne i zanemarljiva. Od mladih se očekuje da svoje informacije nalaze na internetu, pa samim tim i tradicionalnih medija koji se bave temama od značaja za mlade ima malo, a još značajniji je nedostatak onih sa nacionalnom frekvencijom. Iako na internetu postoji znatno više sadržaja kreiranog za mlade i od strane mladih, na televiziji, radiju i u okviru štampe je taj sadržaj gotovo nevidljiv. Pored toga što sam sadržaj nije privlačan za mlade, i onaj procenat koji bi mogao da izazove zanimanje se prenosi kanalima koji jednostavno ne dopiru do ovog dela populacije. U svetu i tradicionalni mediji, poput velikih televizijskih kuća imaju svoje Snapchat i Instagram naloge, gde na jedan pristupačniji i primamljiviji način pokrivaju vrlo ozbiljne teme.
Lokalno
U okviru nevladinih organizacija na lokalnom nivou se primećuje uključivanje mladih u različite oblasti, podsticanje aktivnosti i učestvovanja u raznim oblicima informisanja. Mladima se u okviru različitih organizacija pruža prilika da kreiraju sadržaj samostalno, o temama koje njih zanimaju i koje će samim tim biti generacijski bliže potencijalnoj publici. Takođe se olakšava mogućnost bolje intersektorske saradnje i pokrivanja većeg broja kritičnih grupa i većeg broja relevantnih tema. Intersektorska saradnja je od ključnog značaja, jer se same informacije nalaze na različitim stranama i nisu objedinjene. Stvaranje jedinstvene, dobro struktuirane baze podataka bi dosta olakšalo proces informisanja.
…
Ulaganje u informisanje licem u lice, pored informacionih tehnologija, je čak značajnije nego ranije, jer je socijalna inkluzija mladih produžena i kompleksnija. Ovo se posebno odražava na informisanje o osetljivim pitanjima, kao što je zdravlje, i na informisanje ranjivih grupa, kojima je potrebno prilagoditi informacije. Mogućnosti informisanja siromašnih i slabo obrazovanih mladih su manje, jer gotovo dve trećine punoletnih mladih sa (ne)završenom osnovnom školom nikada ne koristi internet.
Partneri
Kontakt Tu smo za sva vaša pitanja
Radno vreme:
Ponedeljak – Petak
10 – 17h
Kontakt:
informacijezamlade@gmail.com
+381 65 596 3 596